Consultanță pentru afaceri – DancoManager

De ce antreprenorii și companiile au nevoie de consultanță manageriala?

Răspunsul nu este unic la această întrebare. Are mai multe perspective și, în același timp, toate aceste perspective se leagă unele de altele în mod intrinsec.

Motivație.

Prima perspectivă.

Mediul extern, mediul economic, social și chiar și cel politic se schimbă cu viteză foarte mare, mult mai mare decât acum 10 ani de exemplu. Mai mult, același mediu a devenit turbulent și incert.

A doua perspectivă.

"Ceea ce te-a adus până aici, nu te va putea duce acolo unde iți doresti acum" – Marshall Goldsmith.

Evoluția înseamnă schimbare, deși schimbarea nu se manifestă uneori în direcția dorită de noi. În consecință, aceleași calități, puncte tari, avantaje competitive care până ieri te-au slujit bine sa ajungi în locul, în poziția privilegiată pe care crezi că o ai azi, la banii pe care i-ai adunat până acum, ei bine, nu te mai pot sluji. Ai nevoie de noi competențe, talente, de noi abilități, de noi deschideri pentru a ajunge la nivelul următor din marele joc de business în care te-ai angrenat!

A treia perspectivă.

De câte ori nu v-ați propus în anii trecuți să obțineți rezultate mai bune decât în anul anterior, dar nu ați schimbat nimic din ceea ce făceați înainte? Ba nu, ați mai taiat niște cheltuieli, ați mai concediat niște oameni, dar nimic cu adevărat substanțial. Acestea de mai sus, sunt ajustări si nu schimbări!

A patra perspectivă.

Companiile sunt niște sisteme, în consecință se supun și ele teorieisistemelor ca oricare alt sistem. În acest caz, sistemul este definit ca fiind un întreg, compus din două sau mai multe componente, în care fiecare dintre componente afectează într-un fel sau altul funcțiunea întregului.

Sistemul are două proprietăți, și anume:

• Dacă luăm fiecare componentă separat din sistem acesta nu are toate caracteristice și funcțiunile sistemului/ întregului
• Dacă dezmembrăm sistemul în parțile sale componente, suma componentelor dezmembrate nu reprezintă ele în sine sistemul (părțile componente ale unei mașini nu reprezintă o mașină ci numai subansamblele unei mașini).

În consecință, managementul unei companii ar trebui să se ocupe mult mai mult de interacțiile dintre departamente, decât de activitățile departamentelor. În realitate lucrurile stau exact invers.

A cincea perspectivă.

O companie adaptivă la schimbări, performantă în implementarea schimbărilor, performantă prin rezultatele de piață și financiare obtțnute, înseamnă că este o companie creativă, inovativă!

Ce înseamnă o companie creativă? O companie în care riscul este încurajat, greșelile sunt permise și feedback-ul este oferit cu generozitate de toată lumea și în toate sensurile.

Aceste cinci perspective sunt obligatorii pentru o companie de succes pe termen lung (5 -10 ani). Nu sunt suficiente uneori, este adevărat, dar fără ele cu siguranță că nu veți avea succes.

Tu cum stai?